薬学部シラバス2024

英語Ⅱ
English II

 1年 後期 1年必修科目 1単位
John Karoukis(1・4・9・12)
Wilma Hara(3・6)
Sebastian Brooke(7・10)
野崎 直之(2・5・8・11)
大野 真(取り纏め)

すべて開く

すべて閉じる

授業の目的(ねらい)

The purpose of this English II class is to help students improve all four skills in English. The focus will be on communication in English while also reviewing the grammar patterns and vocabulary necessary for communication tasks. Group and pair discussions will contribute to your final grade as will regular quizzes.

学修到達目標

By the end of the course, students will have:
1)Enriched vocabulary knowledge and understanding of simple communicative grammatical patterns.
2)Improved listening skills for daily communication, in both formal and informal settings.
3)Improved speaking skills and ability to give opinions in English.
4)Improved ability to read simple English texts and respond in writing.

授業概要

次の項目について、講義する。
1)Introductions/Course Info
2)Unit 4A: Fashion & Shopping
3)Unit 4B
4)Unit 4C
5)Unit 4 QUIZ
6)Unit 5A: Comparatives & Superlatives
7)Unit 5B
8)Unit 5C
9)Unit 5 QUIZ
10)Unit 6A: Decisions,Offers & Promises
11)Unit 6B
12)Unit 6C
13)Unit 6 QUIZ

授業計画

回数 担当 内容 コアカリとの
関連コード
1 全担当者 Introductions/Course Information/ Unit 4A
(学期を通じての注意)All assigned homework must be completed and uploaded weekly into Web Class.
T-1-1-1
2 Units 4B & 4C T-1-1-1
3 Unit 4 QUIZ T-1-1-1
4 Units 5A & 5B T-1-1-1
5 Unit 5C & Review of Unit 5 T-1-1-1
6 Unit 5 QUIZ T-1-1-1
7 Units 6A & 6B T-1-1-1
8 Unit 6C & Review of Unit 6 T-1-1-1
9 Unit 6 QUIZ T-1-1-1

授業で行っている工夫(アクティブラーニング、思考力・判断力・表現力の向上に向けた取り組み)

・Students will participate in weekly group discussions and also take turns introducing topics and leading discussions of those topics.
・Students will engage in critical thinking exercises and learn to give opinions and ideas in weekly discussions, both textbook-based and student-led.

成績評価方法

Students will be evaluated by the following tasks:
Unit Quizzes 60%, Discussion Leadership and Active Participation 20%, Homework 20%

教科書

English File 4th edition Pre-Intermediate Student Book, Oxford University Press. ISBN:978-0-19-403741-9
(後期は、UNITS 4-6 を扱います)

参考書

Any English-English dictionary is recommended, such as the Oxford Advanced Learner's Dictionary.

オフィスアワー

Office hours:
薬学事務課もしくは直接担当の先生に予約してください。
下記のメールアドレスでも連絡可能です。
Sebastian Brooke: <sjbrooke@hotmail.com>
John Karoukis: <Johnkenglish2020@gmail.com>
Wilma Hara: <wilma.hara@yahoo.com>

準備学習(予習・復習等)

Students are expected to preview the week's textbook content, complete homework exercises, and prepare for group discussions. Students should expect to spend 45-90 minutes a week in preparation and review.

学生へのフィードバック

There will be regular, weekly feedback on homework exercises, textbook work, and vocabulary and communication skill development.

備考

ナンバリングコード

RB21201

授業計画の見方・注意

①行動目標(内容)

…科目毎に設定された本学独自の行動目標が記載されている。

②行動目標(コアカリとの関連コード)

…本学の行動目標とモデル・コアカリキュラムとの関連をコード化して記載している。
 コードの具体的な内容は、画面右上の「コアカリとの関連コード一覧」をクリックすると確認することができる。

授業計画の見方・注意の見本シラバス

科目検索について

検索するキーワードを入力して、検索ボタンをクリックします。
条件を指定した「AND検索」または「OR検索」が可能です。
 ・AND検索は指定したキーワードをすべて含むものを検索します。
 ・OR検索は指定したキーワードのいずれかひとつでも含むものを検索します。
※1つの入力欄に複数の条件を指定することはできません。

※1 キーワード検索は、3つまで同時に入れられます。
※2 検索がヒットしない場合は、キーワードを短縮してください。